Xiaomi oficjalnie wprowadziło ofertę IPO w zeszłym miesiącu na giełdzie w Hongkongu, gdzie podobno udało się zebrać 4,5 miliarda dolarów. Mimo, że zrealizowana kwota jest znacznie niższa niż oczekiwane 10 miliardów dolarów, firma planuje wykorzystać te fundusze. Oprócz konsolidacji operacji w Chinach, Xiaomi przeznaczy część pieniędzy na rozwój rynku w Indiach.

1

Według Manu Kuma Jaina, szefa Xiaomi w Indiach, chiński gigant technologiczny wykorzysta część uzyskanego kapitału na rozbudowę usług internetowych. Firma dokona także większej liczby startupów i zbuduje specyficzne dla Indii urządzenia IoT. Ponadto, Xiaomi stawia na dokonanie przełomu na rynku smartfonów w Indiach w segmencie smartfonów premium w Indiach, terenie zdominowanym przez Samsunga i Apple.

Manu Jain wyjaśnił również, że Xiaomi planuje wydać 30% z 4,5 miliarda dolarów na podstawowe prace badawczo-rozwojowe, a kolejne 30% zostanie przeznaczone na budowę platformy IoT. Ponadto 30% zostanie wykorzystanych na globalną ekspansję, a pozostałe 10% na różne wydatki. Szef Xiaomi India nie wskazał kwoty ani ilości procentów pieniędzy, które zostaną przekazane na jego inwestycje na rodzimym rynku. Podkreślił jednak, że „część globalnych pieniędzy przeznaczonych na rozwój zostanie wydana w Indiach”. Ujawnił także, że firma zrobi znacznie więcej w zakresie usług internetowych, inwestycji startupowych i budowy urządzeń IoT, które są charakterystyczne dla Indii. Xiaomi próbowało zasłynąć jako firma internetowa, ale było to trudne, gdyż chiński gigant technologiczny znany jest najlepiej ze swoich dobrej jakości smartfonów. Być może idąc dalej, firma może kontynuować ekspansję w kierunku oferowania usług internetowych i innych produktów w segmencie produktów IoT o globalnym zasięgu. Większość gadżetów IoT od Xiaomi i innych produktów zaprojektowanych specjalnie na rynek chiński trudno jest sprzedać poza Państwem Środka ze względu na barierę językową. Mamy nadzieję, że firma będzie pracować nad tym aspektem.

Podziel się z innymi

O autorze