Xiaomi podzieliło się danymi finansowymi za trzymiesięczny okres II kwartału 2018 r., w którym spółka odnotowała znaczny skok przychodów i niespodziewany zysk. Dotyczy to początkowej oferty publicznej Xiaomi w Hongkongu (IPO) w zeszłym miesiącu.

Chińska firma zanotowała w drugim kwartale zysk w wysokości 14,6 miliarda juanów (około 2,1 miliarda dolarów), co stanowi znaczny skok w porównaniu do ubiegłego roku, kiedy firma odnotowała 11,9 miliarda juanów.

Firma twierdzi, że jej sprzedaż wzrosła o 68,3%, czyli do 45,23 miliardów juanów, porównując z zeszłorocznym wynikiem 26,9 miliardów juanów. Wzrost sprzedaży w Xiaomi można przypisać większej sprzedaży smartfonów i wyższej średniej cenie tych urządzeń.

90af066653cdd9786e8a2dcef103e797fce7ab92

Xiaomi, które znane jest głównie ze swoich budżetowych smartfonów, odnotowało w drugim kwartale przychód w wysokości 30,5 miliarda juanów za działalność w zakresie smartfonów, co stanowi wzrost o 58,7 procent w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Firma twierdzi, że zarządzała całkowitą liczbą wysyłek 32 milionów smartfonów w drugim kwartale 2018 roku.

Jednak analitycy uważają, że chińska firma przypatruje rynkowi Internetu Rzeczy (IoT). Xiaomi poinformował, że przychody z produktów IoT, w tym inteligentnych telewizorów i laptopów, wzrosły o 104,3 procent do 10,4 miliarda juanów. Ponadto dodaje, że przychody z usług internetowych, które obejmują reklamę online, wzrosły o 63,6 procent, do 4 miliardów juanów.

Firma informuje, że 36% przychodów pochodzi z rynków międzynarodowych. Jego światowy wzrost wynosi 151% rocznie, a chociaż wzrost ten pochodzi głównie z Indii, firma informuje również o postępach w Indonezji i krajach europejskich.

Zgodnie ze swoimi marzeniami o dominacji na światowych rynkach, Xiaomi wprowadziło niedawno nową markę pod nazwą POCO w Indiach i POCOPHONE na całym świecie. Marka skoncentruje się na niedrogich urządzeniach klasy premium, aby sprostać takim wymaganiom, jak OnePlus i Huawei Honor. Wczoraj uruchomiono pierwszy smartfon pod nową marką – POCO F1, który jest reklamowany jako najtańszy smartfon Snapdragon 845 z ceną zaczynającą się od Rs. 19 999, czyli około 286 USD.

Podziel się z innymi

O autorze