Xiaomi podjęło nową strategiczną współpracę z TCL Group w celu opracowania inteligentnych produktów i urządzeń elektronicznych. 4 stycznia chiński gigant technologiczny zainwestował 65,2 mln akcji (0,48 procent udziałów) w TCL. Dwie spółki, które wcześniej podpisały pakt w dniu 29 grudnia, mają nadzieję pogłębić współpracę poprzez nowe partnerstwo.

Obie firmy będą stanowić dla siebie silne uzupełnienie. W 2018 roku Xiaomi zyskało popularność w segmencie urządzeń gospodarstwa domowego. Chińczycy są znani nie tylko z inteligentnych telewizorów, ale także z innych domowych urządzeń elektronicznych, takich jak klimatyzacja, czy pralka. Poprzez nowe partnerstwo Xiaomi będzie podobno koncentrować się na badaniach, rozwoju i projektowaniu nadchodzących urządzeń gospodarstwa domowego, podczas gdy TCL wykorzysta swoją bogatą wiedzę z łańcucha dostaw i produkcji, aby skoncentrować się na działach takich jak wyświetlacze półprzewodnikowe, materiały i inne powstające produkty.

1

Xiaomi stała się numerem jeden wśród marek smart TV w Chinach w poprzednim roku. Ponadto, zgodnie z badaniem IDC w trzecim kwartał 2019, chińska firma zdetronizuje Samsunga z pierwszego miejsca najlepszego sprzedawcy smart TV w Indiach. Roczna sprzedaż globalna firmy wzrosła o 350 procent.

TCL jest już znaną marką w Chinach, jeśli chodzi o sprzedaż telewizorów. Pod względem sprzedaży telewizja Huaxing Optoelectronic TCL zajęła piąte miejsce w pierwszych trzech kwartałach ubiegłego roku. Dlatego współpraca z TCL z pewnością pomoże Xiaomi nie tylko w segmencie smart TV, ale także w rozprowadzaniu innych urządzeń domowych.

Podziel się z innymi

O autorze