Podczas tegorocznego Spring Festival, chiński wydział Qualcomm po raz kolejny sięgnął po specjalną funkcję, zwaną „New Year’s Eve”. Polega ona na udostępnienie użytkownikom wywiadu z przedstawicielami najważniejszych producentów telefonów komórkowych w Chinach. Dzięki temu, Chińczycy mogą sprawdzić, jak przebiegają prace u konkretnych producentów i czego można się w tym roku spodziewać w ich asortymencie. Zaledwie kilka dni temu, Qualcomm udostępnił w ten sposób wywiad z Lei Junem – dyrektorem generalnym Xiaomi. W owym wywiadzie, Jun wypowiedział się na temat ostatnich osiągnieć swojej firmy oraz następnych planów na niedaleką przyszłość.

Rewolucja z pięciu stron

Wraz z nadejściem 2019 roku, Xiaomi postanowiło postawić na strategię kilku marek – oprócz głównych, jakimi są Xiaomi i Redmi, firma ma w posiadaniu jeszcze trzech pomniejszych producentów, czyli POCO, Mito oraz Black Shark. POCO skupia się na rynku zagranicznym, Mito stara się trafić w gusta pań, zaś Black Shark to marka adresowana do graczy. Jak twierdzi Lei Jun, każda z tych marek pokaże nam w tym roku naprawdę niesamowite produkty.

Według Lei Juna, Xiaomi musiało ciężko pracować przez ostatnie osiem lat, aby znaleźć się na swojej obecnej pozycji. W końcu sama firma niejednokrotnie pokonywała trudności, które mogłyby się wydawać niemożliwe do obejścia. Zaczynając jako mała firma, zatrudniająca 10 osób, obecnie Xiaomi jest już prawdziwym gigantem, nie mówiąc już o statusie największej konsumenckiej platformy IoT.

800x-1

Założyciel Xiaomi przyznaje, że nieważne jest, jak mocno rozrośnie się jego firma. Polityka, bazująca na przyjaznych relacjach z klientami, zawsze pozostanie sprawą tak samo priorytetową, jak dbanie o wysoki standard produktów. Lei Jun uważa, że każdy produkt Xiaomi powinien poruszyć ludzi i uświadomić im, jak cudowne rzeczy może dać technologia.

Na koniec Jun dodał, że obecny rynek smartfonów przechodzi przez pewien okres posuchy, co może potrwać aż do wprowadzenia 5G do prawdziwego obiegu ogólnego. Nie powstrzyma to jednak Xiaomi przed walką o portfele użytkowników, ponieważ firma ma zamiar stawiać na jakość, innowacje oraz dystrybucję w takim stopniu, aby nie odpuszczać konkurencji.

Podziel się z innymi

O autorze