Z Xiaomi odchodzi Hugo Barra jeden z najważniejszych pracowników firmy oraz człowiek, którego działania sprawiły, że dla wielu osób stał się on twarzą całej marki. Brazylijczyk przez ostatnie 3,5 roku pełnił funkcję wiceprezesa Xiaomi Global. W tym czasie nieznany szerzej chiński start-up zdołał przekształcić się w markę o globalnym zasięgu.

Komfort i rodzina ważniejsze od kariery

Odejście z Xiaomi Barra ogłosił za pomocą prywatnego profilu na Facebooku. W dosyć obszernym poście tłumaczy przyczyny swojej decyzji, zwracając uwagę na to, że jego dotychczasowe miejsce pracy – Pekin znajduje się kilkanaście tysięcy kilometrów od jego „strefy komfortu”. Barra wspomina też, że stęsknił się za rodziną i przyjaciółmi w Stanach Zjednoczonych, a intensywna praca negatywnie wpływała na jego zdrowie i życie osobiste.

Zadanie wykonane?

Misją Brazylijczyka była światowa ekspansja Xiaomi oraz zwiększenie rozpoznawalności marki. Barra jest zdania, że udało mu się wykonać postawione cele. Do jego sukcesów zaliczymy z pewnością zdobycie Indii, które stały się dla Xiaomi największym zagranicznym rynkiem sprzedaży. Xiaomi znacznie poszerzyło także dystrybucję, wkraczając na ponad 20 nowych rynków takich jak np. Rosja, Polska, Meksyk, Singapur, Indonezja. Warto też odnotować pojawienie się Xiaomi na amerykańskim rynku, ale tam marka nie odniosła spodziewanego sukcesu. W USA dostępne jest tylko jedno urządzenie Xiaomi – Mi Box, będący przystawką do telewizora z systemem Android.

Powrót do korzeni

Hugo Barra zapowiedział już powrót do Doliny Krzemowej, ale nie zdradził żadnych szczegółów dotyczących swojej przyszłości. Przed objęciem stanowiska w Xiaomi, pracował m.in. dla Googla oraz Nuance Communications (aplikacja do rozpoznawania mowy), więc nie powinien narzekać na brak lukratywnych ofert. W Xiaomi Brazylijczyka ma zastąpić Xiang Wang.

Ile Barra znaczył dla Xiaomi?

Hugo Barra był jednym z najpopularniejszych pracowników Xiaomi. Jego profile na Facebooku oraz Twitterze obserwuje ponad 100 tysięcy osób. Dla porównania Lei Jun – CEO Xiaomi może pochwalić się jedynie 7 tysiącami obserwujących. Barra był także odpowiedzialny za prezentacje nowych smartfonów oraz przekazywał informacje o nowych produktach.


Podziel się z innymi

O autorze